Jumaat, 29 Ogos 2008

Di mana dia?

bile menaip2 asik error.hari ni tergerak plak aku kat office nak layan lagu linkin park . bile dgr lagu nih teringat mase skolah menengah dulu. dulu , aku cume layan 2 jenis lagu je. ROCK n Nasyid. ye la baru balance keras dan lembut hahaha.layan gak la lagu FTG,Nirvana, Linkin Park, system of down dgn ntah ape2 lagu lg la . tp skarang nih aku x kisah lagu ape2. asal kan lagu tu best. aku layan je. x kire lagu dangdut ke, hindustan, jiwang, lagu kebangsaan, lagu rock kapak, lagu 60 an, aku layan je. sbb aku penah terbaca satu artikel, "Orang yg kreatif, kebiasaan nye dgr pelbagai jenis lagu.".tp mmg btol pon kalo nak kreatif, kene la ade banyak differentiation.

mase skolah Air Molek, aku slalu dgr lagu linkin park dgn member aku. dari tgkatan 1-3 mmg duduk sebelah2 meje. slalu kene marah dgn cikgu sbb kuat bercakap dalam kelas. kawan aku tu skarang aku x tau die kat mane. dah lost contact. daripada adik aku cerita, die ternampak member aku tu kerja angkat sampah(dgn lori sampah) skarang. mungkin situasi mcm ni jarang kite dgr. tp hakikat nya, skolah kampung kurang pendedahan dgn dunia2 luar.

member aku tu mase duduk semeja, die mmg boleh dikata kan pandai.tp mase tingkatan 3, same2 x pandai, so aku dgn die pindah kelas Budiman dari kelas Amanah. die mmg rajin r, walaupon dulu die dicemari dgn kes2 yg agak 18sx(slalu gak die nak pengaruh aku, nasib baik iman aku kuat time tu). aku slalu tiru kerja skoolah die, sbb aku ni pemalas nak mampos."man, aku tgok si ***** dah banyak berubah, mesti ko bomoh die nih" nada gurau sorg makhluk kepada aku. aku pon prasan die berubah. waktu PMR mmg rajin stdy same2.

bile naik tgkatan 4 aku dah x same kelas. aku kelas Amanah(Sains Tulen), die kelas Budiman(IT). kat sane, kalo sape2 amik sains tulen, add math, mmg di label sbagai bdak skema la hahaha.biase la bdak kampong. member aku tu still rajin lg datang umah aku bwat keje2 x berfaedah spt maen Play station1, Digimon, tgok wrestling dan laen2. "Man, aku skarang keje man, banyak gak duit aku dapat.(dalam RM30-40)" die kate kat aku. aku pon kagum la, teringin jgak nak keje dapat duit mcm die. bleh beli mcm2. tp sbb kan x same kelas, aku jarang jgak la borak2 dgn die.

x lame pastu aku dgr die berhenti skolah mase tingkatan 4 lepas ayah die meninggal (kalo x silap). x lama die brenti skolah, die dtg umah aku. "man ko tgok nih...." die tunjuk kan aku hset nokia 3310(waktu tu mmg femes giler). aku skali lg kagum. "aku keje ni ade la gak duit nak hidup, mak aku pon x kisah aku keje.bleh bg die duit". lepas tu lame jgak x jumpe die. sampai skarang.........

baru2 ni adik aku cerita , yg die ternampak kawan aku tu kerja angkat sampah.... benda ni x pelik dkat skolah Air Molek. Kesian bile aku kenang kan nasib org lain, n bende ni buat aku bersyukur dgn ape yg aku tempuh dalam hidup. dkat kampong, mmg kurang pendedahan.aku pon x tau tentang kewujudan UTP , sampai la aku dapat surat tawaran EDUcamp, baru aku cakap dalam hati "owh dkat Malaysia ada Universiti Teknologi PETRONAS".itu pon sbb surat tu dalam Bahasa Melayu. mase isi borang online, aku x brape paham pon ape aku isi (sbb english,yup aku x tipu pon). situasi mcm ni , x ramai alami. tu kadang2 aku pelik, segelintir bdak2 UTP x bersyukur pon dgn ape yg ade. xpe la, blom ade kesedaran lg kot. yg penting, aku suke bercampur dgn pelbagai jenis masyarakat. mcm tu jgak lagu, aku suke dgr mcm2 jenis lagu skarang... wee~

aku mmg harap jgak la dapat jumpe die. borak2 n tukar pendapat. tp di mana dia? peringatan diri sendiri dan orang laen, sentiasa berani utk keluar melihat luar tempurung. luas kan pemikiran masing, dan jgn mudah berpuas hati dgn ape yg ada..... tp senantiasa bersyukur..

p/s: maut, rezeki dan jodoh xde sape pon tau. target aku, cari jodoh, tunang, kawen, cari rezeki dan bersedia dgn Maut

Tiada ulasan:

Catat Ulasan