Jumaat, 25 Julai 2008

Seni Warisan Melayu - Silat

PSSPM - Perguruan Seni Silat Pukulan Melaka

yeah, bile cerita pasal silat,
mmg aku bersemangat.
buat aku lg disiplin
buat aku lg yakin
buat aku lg berani
buat aku rasa rendah diri

nak ucap kan kepada Hj Mohtar ,
beliau merupakan pengasas Seni Silat pukulan melaka.
kalo aku tanye die dulu, PSSPM ade kat mane lg? die kate ade 2
satu kat Melaka dan satu lg kat Amsterdam



Gelanggang
tempat aku timba Ilmu
tempat aku belajar masa SPM dulu
tempat aku gelak
tempat aku berlatih
tempat aku beradu tenaga



dulu ada ramai pahlawan2 yg terdiri
dari budak kelas aku
hahaha
berlatih hari jumaat malam
selalu nye dari pukul 10mlm - 1 pagi
lalu ikot lorong kebun getah n kelapa sawit
lepas tu lepak kat kedai capati
ade skali tu kene tahan polis
sbb naik motor ber3(xde lesen plak tu)
tp mase tu kitorg tunjuk kad belajar silat
hahaha
kalau lewat sgt, aku dgn pahlawan laen
tido gelanggang
nyamuk? sejuk? bau peluh? gelap?
waktu tu badan lasak,
x mcm skarang hahaha

bile ada ujian bengkong,
kitorg bwat kem,
mase tu rase
penat, x cukup mase, sakit2 badan, seronok, puas
bile dah dapat bengkong
haji mohktar ajar yg lg advance
simple je gerakan
tp bile latihan
adeh.... lu pk la sendiri
part yg best bile dah senior
aku sparing dgn budak baru
mangsa ? biasa nya aku cuba
budak baru yg badan lg besar dari aku



walaupon silat kurang diminati
tp itu lah yg kita warisi

sentiasa menghormati org lain
menghormati warisan seni melayu
itu lah kami
Pahlawan silat Melayu

dari kiri mus(UTM), solehan(kerja), hafiz (UiTM),
Big Show(UKM), Iman(UTP), Yan (Caterer MISC), Qummi (ALAM)


p/s: skarang x dpt fokus dgn silat, tp darah pahlawan melaka masih mengalir hehehe

3 ulasan:

  1. oih..
    jom ar join silat olahraga kt sini..
    hoho..
    http://pencaksilatutp.wordpress.com/

    BalasPadam
  2. long time x jmpe korang semua...

    BalasPadam