Rabu, 20 Ogos 2008

DSAI = Tok Janggut

Smalam, ketika office hour, sorang kawan aku pm aku. die tanye, "Man, btol Anwar tu menj*l*k si saiful?". aku mcm tersentak jgak dgn soalan mcm tu, menandakan die keliru. aku pon cakap "aku malas nak cerita, nanti ko cakap aku penyokong die hahaha. kalo ko nak tau, baca la dari banyak sumber, jgn dgr dari satu pihak je". pertanyaan die menjadi tanda tanya buat aku. ramai rakyat Malaysia ni keliru lg ke? kalo nak diikot kan, mase aku kecik2 pon aku kate DSAI(Dato Seri Anwar Ibrahim) ni jahat, yela kecik2 dulu rumah xde computer pon, harap tgok berita jela. bile dah besar aku prasan isu ni mcm semacam pelik. pelik la yg menjadi kan tanda tanya kuat utk aku membaca cerita2 ni dari perlbagai sumber.

hari ni bukak email, ada plak dapat email foward nih, aku biase nye malas nak baca email foward2 melain kan yg ilmiah.tp kalo bacaan die banyak sgt pon aku kadang2 skip lalalala~. nak di ringkas kan cerita, email berkenaan dgn isteri DSAI. bile aku bace, sedih plak, x tau la ni nak pancing undi sedih ke x, yg pasti aku x cukup umur lg nak g mengundi.hehehe. tp saya ingin share kan artikel ni dlm blog saya sbgai renungan bersama. aah agak panjang gak la, tp kalo rajin baca la, jgn harap la artikel ni nak keluar TV. kalo malas, click je button merah di kanan atas yg bertanda "X".

bile lihat dalam situasi begini, aku teringat cerita sejarah, Pejuang Malaya Tok Janggut . beliau pon di gelar pengkhianat dan penderhaka. tp mase tu xde internet, blog xde, radio kurang, tv pon x banyak. so anda yg sedang membaca blog nih, aku saran kan supaya mengkaji dan membaca dari banyak pihak. baca la artikel dari Utusan, Bharian, MalaysiaKini, Harakah, Chedet, DSAI, Pak Lah dan banyak lg.

artikel ni aku baca dari aspek ketabahan seorang Isteri dan Ibu. yela aku kan x minat politik2 nih.baca tu minat la

Baca sendiri Artikel di Sini, malas aku nak letak panjang2 kat blog aku

Artikel kiriman Syafiq Sunny - Pengarang












p/s: ni utk peringatan diri sendiri dan org laen, smalam mase beli barang dapur di Mydin, aku nampak sorg kakak ni selamber kodok je amik segenggam kacang tanah, pastu makan(x bayar). ish3.

“Sesiapa yang melakukan kebaikan walaupun sebesar zarah, akan melihatnya. Dan sesiapa yang melakukan kejahatan walaupun sebesar zarah, akan melihatnya” [99:7-8]

"Aku Sayang Malaysia"

1 ulasan:

  1. Sape yg malas nk mmbaca, tp ada internet berkuasa kuda, boleh la tgk sume wawancara tu kat utube..

    ni link dia..
    http://www.youtube.com/watch?v=J18jZ6PR1x0&feature=user

    tu part 1. part 2-5 ada kat user yg sama. hepi surfing~

    BalasPadam