Selasa, 12 Ogos 2008

Seketika x g lunch ketika lunch hour

kalo pk kan nak g cafe, malas nak g sbb kene lalu security. security cubic nih semacam skit. smalam (mcm biasa) aku g cafe. then kene check dgn security. die check gune alat pengesan besi. mcm dekat airport la plak. policy Kilang Cubic ni , x bleh bawak camera, hset , mp3 atau pon ape2 storage. kebiasaan nye aku letak la memory stick adaptor dkat dalam wallet aku.

nak jd kan cerita, security sorg ni mmg la strict dalam check. then die soh la aku bukak wallet keluar kan ape yg patut. then die tanye "apa ini? ini company punya ka?". aku cakap dgn relaks, "ini sendiri punya". then die nak amik kad pekerja aku. aku pon tenang je (tp dlm jantung macam nak pecah je , mati aku kalo SV tau nih). dalam kehidupan seharian ni, mulut nak kene manis berbicara. selepas 2 3 kali pujuk, die pon termakan pujuk rayu aku hahahaha. so terlepas la aku dari ke strict kan pak gad itu. tujuan kilang ni bwat pemeriksaan mcm tu sbb dieorg xnak ade org copy pattern product dieorg. mcm tu la kehidupan seharian bile intern kat kilang nih.

bile intern kat kilang, dieorg amat tekan kan tentang disiplin. aduhai, aku plak kurang disiplin skit. tp stakat nih xde masalah disiplin lg. 2 org bdak MMU dah kene marah dah sbb dtg lewat. mmg ikot kan hati x nak aku intern kat Kilang, sbb dah tau environment kilang tu x best. aku accept tawaran CUBIC ni pon sbb dekat dgn umah aku, then kakak aku x brape sihat. die penah kene penyakit saraf dan x bleh gerak kan satu badan. tp ujian tu seminggu je, alhamdullilah kakak semakin sihat. dan dah bleh amik gambar wedding seperti biase.

ha sebut sal wedding nih, aku nak upload r gambor2 wedding kat blog. asik kat FP dgn flickr je. utk pengetahuan, cahayanika ni adalah rebranding dari Talib video. ape kemende talib video nih? dah aku dah malas nak sambung. nanti2 jela aku tulis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan