Khamis, 29 Oktober 2009

Ada apa dengan ijazah?

Tadi aku pergi KPMG assessment. Dan aku tertarik dengan satu persoalan speaker tu yang mane aku amik sebagai persoalan nasihat.

"What else can you do if I throw away your degree?"

Ijazah hanya lah segulung kertas. Proses untuk mendapat kan kertas tu lah yang menjadi kan diri kita berguna.

p/s: Meniti hari2 sebelum habis belajar

Cahayanika Melaka
Videography | Photography | Hena design | Stationary shop
nuriman@cahayanika.com | 019-2678221

3 ulasan:

  1. ijazah tu takkan ada ape sehinggalah ijazah tu x der..
    miahehehe..
    tahniah~

    BalasPadam
  2. It is the process of learning that differentiates one from the others, not the end result.

    Eg: beza orang yang wat assignment ngan tiru assignment org lain - time final, orang yg wat assignment tu bole ckp, "senang je, aku dah wat da soalan ni dulu", orang yang tiru assignment tu ckp, "mcm penah wat je soalan ni"

    p/s - pengalaman :P

    BalasPadam
  3. huhu..well, mcm spm lah kan..skrg ni mne da laku.laku nk wat msuk uni je kot.da thngs we learned n applied in life more meaningful.degree skdr nk amik gmbar smbil pgg bunge dn berbaju serta bertopi grad tu.huhu.but,degree is da proof la.klo tgk tuh.ter'pk.berbaloi dah pnt lelah aku blja.

    BalasPadam