Khamis, 11 September 2008

Bekas telur pengganti ubat nyamuk...

Semalam, aku masih lagi menjalan kan operasi Nyamuk. aku bakar sampah, tiba2 adik aku ajar pulak cara baru macam mana nak dapat kan asap yang banyak dan mobile. biasa nya kita akan gunakan ubat nyamuk untuk menghalau nyamuk. tapi brape banyak sangat la asap ubat nyamuk tu.

jadi bekas telur ni, kita akan bakar dan padam api nya. selepas tu bara api tu akan makan kertas bekas telur tu perlahan lahan sambil mengeluar kan asap yang banyak. so lagi best gune bekas telur dari ubat nyamuk. kepada siapa2 yang halau nyamuk guna asap, boleh la gunakan bekas telur sebagai alternatif. tapi aku tak pasti pulak sama ada semua bekas telur ni boleh berfungsi macam ubat nyamuk atau tak.


kalau anda kreatif, sofa pun boleh buat . kalau kreatif la.....

renung2 kan dan selamat mencuba~

p/s: menunggu pengunjung penduduk bumi yang ke 2000. lalala~

nuriman@cahayanika.com | 019-2678221 | www.cahayanika.com

2 ulasan:

  1. baik ko bakar tayar keter ko...
    mesti best..
    asap pon itam..
    cool je

    BalasPadam