Isnin, 16 Februari 2009

Mobile camera - Pertama kali

Sebenar nya aku lagi minat video dari photography. Di sebab kan peralatan video yang mahal2 blake, jadi aku tak la berkemampuan nak beli camera video sendiri. Di UTP aku join kelab Media dan Teknologi (MEDTECH) sebagai krew media. Dari situ la titik permulaan aku berjinak2 dengan videography. Staff ITMS(Media) Abang lehan, Abang zul, Abang Edy, Abang Kerol dan Abang Awie merupa kan sifu2 aku.

Photograph by Paker: Rehearsal FESCO mengasah skill yang berkarat

Festival Colors of the World (FESCO) merupa kan persembahan seni tari pelbagai budaya yang mana penglibatan nya terdiri daripada beberapa institusi pengajian tinggi. Aku pun tak berapa tahu sangat tentang FESCO. FESCO 2008 aku tak pergi sebab sibuk dan ada komitmen lain. FESCO 2009 pun aku tak letak kan keutamaan nak pergi sebab terlibat sebagai Media facee untuk Event Management Seminar anjuran kelab MEDTECH. Last2 minit aku dapat call untuk jadi camera man FESCO.

Photograph by Altectec: Mulut seperti orang terkene sumpahan. hahaha.

Photograph by Paker: Fesco start 8.30pm habis 12.30 am. Lebih kurang 2 jam setengah memikul

Sebelum nih aku dah beberapa kali main dengan Multiple Camera Production, tapi kali ni first time aku mobile bersama camera video. Terima kasih kepada yang memberi kepercayaan. Petang rehearsal FESCO aku pulun camera video habis habisan. Nak dapat kan skill video yang dah lame berkarat. Masa malam FESCO boleh kata dalam 2 jam setengah jugak aku pikul benda tu. Keesokan hari nya aku sakit bahu, adeh. Walau ape pun, pengalaman menarik untuk aku.

Photograph by Ebul: Segelintir kakiphoto (Kema, paker, ejat, kucing, altectec, aalim dan zhee)
muke aalim jadi kiut secara tiba2 hahaha

Lebih kurang 20 orang Official Photographer FESCO 2009 yang terdiri dari budak2 kakiphoto. Dieorang memang semangat bab2 fotografi. Antara hasil group foto yang aku suke gambar Ebul. Dari segi moment plak aku suke gambar Altectec. Waktu tu si lelaki nak bukak penutup muka si perempuan. Momen yang terbaik untuk di tangkap dalam gambar. Dalam foto susah tu nak cari momen.

Photograph by Altectec: Ketika nak bukak penutup muka, ewah~

Kesimpulan nye, FESCO 2009 buat aku sengal2bahu adeh~

1 ulasan: