Jumaat, 31 Oktober 2008

Hargai lah mereka ketika mereka masih bernafas - Takziah

Semalam aku borak2 dengan kakak aku, die cerita dengan aku kawan die baru je kehilangan mak ayah dalam kemalangan jalan raya. Sebelum tu aku macam ambil tau biase je, tetapi aku teringat2 plak ape yang kakak aku cerita.

kakak aku cerita antara dialog kawan die semasa mayat sedang di kapan kan.

"Sekelip mata ain, kakak hilang dua2 sekali "

"Kakak tak berapa sihat ain, tak ada kerja, macam mana nak sara 3 orang adik kakak"

"Macam mana kakak nak mula kan semua ni ain? Kakak rasa lemah sangat"

Aku tak kenal siapa kawan kakak aku, tak pernah tengok muka pun. Aku ingin ucap kan takziah pada beliau dan sentiasa kuat kan semangat. Ada di kalangan kita yang hidup mewah dari kecil,namun demikian percayalah negara kita masih ada lagi yang daif. Hargai mereka ketika mereka masih bernafas. Memahami mereka akan membantu mereka.

p/s: kepada Amir yang dah jd MPP tu, esok g Gurun kedah bawak kereta elok2. Kami akan sentiasa kutuk ko demi kebaikan ko wahahaha
nuriman@cahayanika.com | 019-2678221 |
www.cahayanika.com

1 ulasan:

  1. Innalillah. Setiap yang dtg itu pasti akan kembali kepada Pencipta-Nya

    BalasPadam